optimizer.hu - Keresőmarketing (SEO, PPC)

Új keresési statisztikák a Google Webmestereszközökben

14 megosztás
2015. április 23., csütörtök
Megújult az egyik leghasznosabb SEO tool, a Google Webmestereszközök Keresési lekérdezések (Search Queries) riportja. Mostantól Keresési statisztikák néven (Search Analytics) válik elérhetővé, első körben azonban csak a (véletlenszerűen) kiválasztott webmesterek számára. Mivel nálam már aktív ez a feature, összegyűjtöttem pár infót az újdonságairól.
Új keresési statisztikák a Google Webmestereszközökben

A Google zürichi munkatársa 2015. április 23-án posztolta a hírt, hogy egyesek számára elérhetővé vált az új Search Analytics riport. A szolgáltatás egyelőre béta állapotban van, de sajnos úgy tűnik, hogy a korábbi adatok visszamenőleges elemzésére szolgáló 90 napos időlimit megmarad.

Ez azt jelenti, hogy továbbra is csak az utóbbi három hónap statisztikáit lehet lekérdezni ezzel az új riporttal. Természetesen letölthetők az adatok, így érdemes megfelelő időközönként ezt megtenni CSV formátumban, vagy Google spreadsheetsbe exportálni.

Összességében hatalmas változás nem történt a régi riporthoz képest, viszont egy jobban és gyorsabban használható eszközt kaptak a webmesterek és a keresőmarketinges szakemberek. A Keresési statisztikák jelentés megmutatja, hogyan és milyen gyakran jelenik meg a webhely a Google keresési eredményekben.

Az adatok több kategória szerint szűrhetők és csoportosíthatók:

  • Lekérdezés (keresési lekérdezés)
  • Oldal (URL alapján)
  • Ország
  • Eszköz (asztali, mobil, táblagép)
  • Keresési típus (web, kép, videó)
  • Dátum (időszakok)

Az alábbi megjeleníthető mutatók állnak rendelkezésre:

  • Kattintások (Google találati listáról a webhelyre)
  • Megjelenítések (Google találati listán)
  • CTR (átkattintási arány)
  • Pozíció (a webhely legelső találatának átlagos pozíciója)

Ezek az organikus forgalomra és keresőoptimalizálási folyamat monitorozására vonatkozó adatok gyakran sokkal hasznosabbak lehetnek, mint amik a Google Analytics Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Forrás/médium > google/organic riportja alatt érhetők el.

Google Analytics > Ügyfélszerzés > Keresőoptimalizálás > Céloldalak

Természetesen, ha össze van kapcsolva a Webmestereszközök az Analytics-szel, akkor az Ügyfélszerzés > Keresőoptimalizálás riportban is megjelennek ezek az adatok. Azonban a GWMT felületén szofisztikáltabb szűrési és megjelenítési lehetőségek találhatók.

Segítséget nyújt a keresőoptimalizáláshoz

Fontos, hogy a riportokból kinyert információkat a webhely organikus forgalmának és teljesítményének javítására lehet felhasználni. Például, összehasonlíthatók az okostelefonról és asztali gépekről érkező keresési lekérdezések. Kimutathatók az egyes céloldalak CTR-jei és így optimalizálhatók a legfontosabb landing page-ek.

Keresési lekérdezések és Keresési statisztikák a Google Webmestereszközökben

Újdonságok a Keresési statisztikák riportban:

  • A korábbi Legnépszerűbb lekérdezések és Legnépszerűbb oldalak fülek össze lettek vonva egy oldalra
  • A lekérdezésnél és az URL-nél most már lehetőség van pontos egyezésű keresési kifejezés megadására is
  • A megjelenések és kattintások mellett, lehetőség van a CTR és az elhelyezkedés grafikonon egyszerre történő ábrázolására is
  • A diagram sokkal látványosabb és könnyebben leolvasható módon ábrázolja a több adatsort és azok értékeit
  • Összehasonlítások készíthetők országokra, eszközökre, keresési típusokra és dátumokra vonatkozóan
Webmestereszközök országok összehasonlítása eszközre szűrve

Még több részletes infó az új riportról a Google Webmestereszközök súgójában érhető el.

Keresési statisztikák jelentés megnyitása

Google Webmaster Tools
Tetszett a poszt? Megosztás egy kattintással!

Új hozzászólás

A hozzászólás beküldéséhez belépés szükséges az alábbi gombok egyikével: