optimizer.hu - Keresőmarketing (SEO, PPC)

Keresőoptimalizálás, SEO

A keresőoptimalizálás egy olyan kreatív folyamat, ahol a webhely struktúrája, felépítése, tartalma, teljesítménye és kódja kerül összehangolásra.

A SEO magába foglalja a webhely szöveges elemeinek átalakítását, a természetes linkkapcsolatokkal történő népszerűsítést és a közösségi média integrációt. Az optimalizálás elsődleges célja, a kulcsszavakra történő jobb organikus helyezések elérése a keresőkben. Ennek köszönhetően több látogató találhatja meg a webhelyet és hajthat végre több, jobb minőségű konverziót.

Mára a keresőoptimalizálás olyan egyedi látásmód és tevékenység lett, ahol a SEO szakértő célja minden szempontból hatékonyabbá tenni a webhelyet. A folyamat során felismeri a webes szabványokat betartó, akadálymentesített, szemantikailag helyesen strukturált, egyedi és megfelelő szöveges tartalommal bíró, gyors és a használhatóságot szem előtt tartó tulajdonságok közötti összefüggéseket. Ezeket a változtatásokat és az általuk kifejtett pozitív hatást a webhely látogatói és a keresők is egyaránt előnyben részesítik.

A SEO összehangolt IT és online marketing tevékenység

Egy megbízható SEO specialistának egyaránt kell technikai ismeretekkel bíró webfejlesztőnek (az elvégzendő feladatok specifikálása, dokumentálása, önálló implementálása érdekében) és online marketinges (magas szintű szövegírási képességű, üzleti célokkal tisztában lévő, analitikai szemléletű) szakembernek is lennie. Ezek az ismeretek szükségesek a webhely egészét érintő felelős döntések meghozatalához, valamint a komplex, folyamatos munkához.

A keresőoptimalizálás legfontosabb összetevői

  • Klasszikus, technikai SEO (átjárhatóság, feltérképezhetőség, indexelhetőség, szemantikus elemek biztosítása)
  • Tartalom stratégia, tartalomfejlesztés
  • Márkaismertség, megbízhatóság, autoritás növelése
  • Performancia, használhatóság, felhasználó élmény növelése

Átállás HTTP-ről HTTPS-re

2017. február 16., csütörtök
2017-ben már nem csak bizonyos személyes és pénzügyi adatok megadása esetén lehet alapkövetelmény, hogy egy webhely SSL-kapcsolatot alkalmazzon. A Google Chrome és Firefox böngészők legújabb verziói már feltűnő módon hívják fel figyelmet, ha a kapcsolat nem titkosított. A felhasználók is egyre jobban ügyelnek az online biztonságukra. Mindennek SEO aspektusa, hogy a Google is pozitív faktorként jegyzi a HTTPS meglétét. Összegyűjtöttem a legfontosabb infókat az átállás lépéseiről.

A SEO szerepe egy híroldal életében - Internet Hungary 2016 előadás

6 megosztás
2016. szeptember 28., szerda
A Google globálisan kiterjesztette az AMP-t (gyorsított mobil oldalakat), így már hazánkban is megjelennek a találati listán külön jelöléssel a villámgyors oldalak. A hírportálok számára ez egy újabb, remek lehetőség a növekvő mobil forgalom további kiaknázására. Az Internet Hungary 2016 konferencián a keresőoptimalizálás híroldalak életében betöltött szerepéről tartottam előadást.

Google keresési minőség értékelő irányelvek

30 megosztás
2015. november 23., hétfő
A Google által közzétett 160 oldalas anyag betekintést nyújt, hogy a keresési minőség értékelő irányelvek alapján mi tekinthető jó minőségű webhelynek. Az irányelvek ismerete segítséget nyújthat a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek is a jobb webhelyek és tartalom készítésében. A dokumentum külön kitér a mobil használhatóságra is, részletes példákkal illusztrálva.

A leghasznosabb SEO eszközök

37 megosztás
2015. június 04., csütörtök
Egy SEO-val foglalkozó szakember képzeletbeli tarsolyában (és könyvjelzői között) számos eszköz található, amely egyszerűsítheti a munkáját. A kulcsszókutatáshoz és tervezéshez, valamint a linkek analizálásához több hasznos és ingyenesen használható eszköz létezik. A HTML kód elemzéséhez az online toolok mellett, remek böngészőbővítmények is rendelkezésre állnak, a hibás átirányítások és technikai hibák felderítéséhez pedig asztali szoftverek is elérhetők. Emellett a duplikált tartalom ellenőrzéséhez is léteznek egyszerű megoldások. A komplett webhelyanalízist, auditot és konkurencia-elemzést lehetővé tevő megoldásokat külön csokorba gyűjtöttem.

A mobil találati lista új rangsorolása

21 megosztás
2015. március 21., szombat
A Google 2015. április 21-én élesíti a mobil találati lista új rangsorolására vonatkozó fejlesztését, amelynek köszönhetően a mobilbarát webhely megléte sokkal fontosabb faktor lesz az algoritmusban. Összegyűjtöttem a legfontosabb tudnivalókat, ami azoknak is hasznos lehet, akik már évek óta a mobile-first attitűd szellemében fejlesztik a webhelyüket.

Keresőoptimalizálás 2015-ben, SEO trendek

19 megosztás
2015. január 27., kedd

A Google célja idén is a felhasználók számára legrelevánsabb és legértékesebb találatok megjelenítése, így a 2015-ös év is azoknak a SEO-soknak fog kedvezni, akik a szabályok kijátszása helyett azokhoz igazodva, innovatív megoldásokba fektetik erőforrásaikat.