optimizer.hu - Keresőmarketing (SEO, PPC)

A SEO szerepe egy híroldal életében - Internet Hungary 2016 előadás

×

Hibaüzenet

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls menu_set_active_trail() függvényben (/web/optimizer/optimizer.hu/includes/menu.inc 2405 sor).
2016. szeptember 28., szerda
A Google globálisan kiterjesztette az AMP-t (gyorsított mobil oldalakat), így már hazánkban is megjelennek a találati listán külön jelöléssel a villámgyors oldalak. A hírportálok számára ez egy újabb, remek lehetőség a növekvő mobil forgalom további kiaknázására. Az Internet Hungary 2016 konferencián a keresőoptimalizálás híroldalak életében betöltött szerepéről tartottam előadást.
A SEO szerepe egy híroldal életében - Internet Hungary 2016 előadás

A SEO már régóta többet jelent a kulcsszavakra történő optimalizálásnál. Egy webhely reputációja növelésén túl, beletartozik a felhasználói élmény és a performancia fejlesztése is.

A hírsite-ok kulcsfontosságú mutatója a pageview és ehhez kapcsolódóan az AV és a CT, avagy a hirdetések megjelenési és kattintási száma, hiszen ebből származik a bevételük többsége. Ehhez járulhat hozzá a SEO is a non-brand organikus forgalom nagyfokú növelésével, a természetes keresési találatokon keresztül. A non-brand organikus forgalom a márkanév, vagyis a hírsite-tal kapcsolatos kifejezések nélküli halmaz, amely a keresőből érkezik.

Brand vs Non-brand

A híroldalak esetében az organikus forgalom nagyjából 30%-a brand jellegű látogatás, így ez nem tartozik a klasszikus SEO látóterébe, ezért érdemes megkülönböztetni. Valójában a non-brand organikus forgalom a keresőoptimalizálás lényege, ennek növelése kell hogy legyen a prioritás a híroldalaknál a tartalmakon, cikkeken, rovatokon keresztül.

SEO KPI-ok

A SEO sikerességének méréséhez szükség van Google Analytics és Search Console metrikák és dimenziók monitorozására. A híroldalak nagy látogatottsága miatt problémát szokott jelenteni a Google Analytics mintavételezése, de szűrt nézetek alkalmazásával ez is kiküszöbölhető. A szofisztikált méréshez egyéni metrikák és dimenziók is beállíthatók.

Automatizált riportolás

Automatizált riportolás

Mi a Mindshare-nál egy automatizált riportolási rendszert alakítottunk ki, amely a Google API-n (alkalmazásprogramozási felületen) keresztül egyéni riportok készítését teszi lehetővé. Ennek előnye a korlátozások kiküszöbölése és az egyéni adat-vizualizációs lehetőség. A különböző forrásokból származó adatok összehasonlíthatók és integrálhatók.

Tartalmi csoportosítás

A híroldalaknál kiemelten fontos megkülönböztetni a tartalomtípusokat. Organikus landing oldal egyaránt lehet cikkoldal, rovat, címke, vagy akár a szerző oldala is. Természetesen a tartalmi csoportosítás egyéni logikai struktúra és nem csak URL alapján történhet. Mindez az organikus forgalom szegmentálásához nyújthat jelentős segítséget.

Tartalom és SEO

Linkek és megosztások

A bejövő releváns linkek halmaza még továbbra is a SEO megkerülhetetlen faktora, üzemanyaga. Tavaly a MOZ egy tanulmányt tett közzé, amelyben 1 millió cikket vizsgáltak meg. A híroldalak számára tanulságos lehet, hogy a cikkek ¾-e egy linkkel sem rendelkezik és a tartalmak többsége 1000 szónál kevesebb. A minőségi újságírás létfontosságú a hivatkozások szerzéséhez. Más okból osztanak meg és hivatkoznak a felhasználók cikkeket.

Taxonómia

A cikkeknél használt jól eltalált taxonómia kulcsfontosságú és a tartalom kereshetőségét is javítja. Nem beszélve, hogy ezek az entitások önmagukban is remek organikus landing oldalak lehetnek. Ügyelni kell, hogy ne kannibalizálják egymást és kellő mennyiségű tartalmat listázzanak ki.

Címkék

Cikkajánlók

A cikkajánlók egyrészt további oldalmegtekintésre csábítják az olvasókat, másrészt a releváns belső hivatkozások a linstruktúrát erősíthetik. A Google már jó ideje a JavaScriptes hivatkozásokat is figyelembe veszi az oldal indexelésekor.

Technikai SEO audit

Lehet bármilyen jó egy híroldal tartalma, ha technikai problémák vannak, akkor az nagyon negatívan hathat a SEO-ra. Mi a Mindshare-nél egy átfogó SEO analízist készítünk ügyfeleinknek, ami rávilágít az esetleges technikai problémákra. Ezek lehetnek a tartalommal és a felhasználói élménnyel is kapcsolatosak. A weboldalt leíró HTML kódban fontos kijavítani a szemantikai hibákat, strukturált adatokat elhelyezni, továbbá törekedni kell az akadálymentesítésre és a Google keresőrobot általi átjárhatóságra is.

Technikai SEO audit

Nem található oldalak

A híroldalaknál is fontos a nem található oldalak megfelelő lekezelése. Itt a korrekt HTTP fejlécek jelzik a keresőrobot számára, hogy adott URL kiessen-e az indexből és ezáltal a találati listáról, vagy legyen esetleg átirányítva egy másik webcímre.

Strukturált adatok

A strukturált adatok meta információk elhelyezését jelenti a HTML kódban mikroadatok és sémák formájában. Gyakorlati előnye, hogy a Google találati listában külön jelölést kaphat a tartalom. Ilyen lehet például egy film kritikánál az értékelést vizuálisan megjelenítő csillagozás.

Strukturált adatok

Sebesség optimalizálás

A sebesség egyre jelentősebb faktor a SEO-ban és a mobil eszközök elterjedésével ez még inkább növekszik. A Google publikált egy tanulmányt, amelyben 10.000 mobil oldalt elemzett: a felhasználók fele nagyon türelmetlen és 3 másodpercet képes csak várni egy oldal betöltésére. Sőt, a látogatók fele elvárja a 2 másodperc alatti betöltési időt. 3G mobil hálózaton: az oldalak 77%-ánál a betöltési idő 10 másodpercnél hosszabb, az átlagos betöltési idő: 19 másodperc (2,5 MB mérettel). A Google kutatása rávilágít, hogy a közel 4-szeres gyorsulás milyen pozitív hatásokat jelent a mobil webhelyek számára: nő az oldalmegtekintések és a munkamenetek száma, csökken a visszafordulási arány, emellett a hirdetés láthatóság és hirdetési bevétel jelentősen nőhet.

Betöltést nehezítő tényezők

A mobil oldalak betöltési idejét leginkább a letöltendő adatmennyiség, a szerver kérések száma és az elemek megjelenítési sorrendje határozza meg. A külső elemek, például mérőkódok és hirdetések lassítják leginkább a mobil webhelyeket.

AMP - Gyorsított mobil oldalak projekt

Az AMP tavaly októberben indult el, főképp a Google támogatásával, melynek célja a mobil oldalak sokkal gyorsabb betöltése, a projekt egy kezdeményezés a mobil web felgyorsítására. Természetesen emellett a Google egyértelmű célja a mobil hirdetési piacon pozíciójának további erősítése. Szélesebb körű alternatív megoldást nyújt a Facebook Instant Articles-szel szemben, amely kizárólag a Facebook platformon és az applikáción belül elérhető.

Facebook Instant Articles vs Google AMP

Miért jó az AMP a híroldalaknak?

2016. szeptember 21-e óta globálisan elérhető a híreknél az AMP találatok megjelenítése, így itthon is. Szélesebb hír(t)-kereső közönség érhető el, a mobil app ökoszisztémán túl, sokkal kisebb adatforgalom és sokkal gyorsabb oldalbetöltődés mellett (többségében kevesebb mint egy másodperc alatt). A hír jellegű mobil kereséseknél egy carousel lapozó jelenhet meg a találatok felett. Az olvasók könnyen hozzá fognak szokni a hír oldalak gyors verziójának használatához, a remek felhasználói élmény miatt. Mindez magasabb átkattintási arányt okozhat a találati listában, ami organikus forgalom növekedést eredményezhet.

Google AMP carousel lapozó a SERP-ben

AMP esettanulmány

The Washington Post esetében az AMP verzió bevezetésével 23%-kal növekedett a mobil keresésből származó visszatérő látogatók száma és 88%-kal gyorsult a betöltési idő. Mindez áldásosan hatott az olvasói elköteleződésre is.

Az előadáshoz tartozó prezentáció:

Tetszett a poszt? Köszönöm ha megosztod egy kattintással!

Új hozzászólás

A hozzászólás beküldéséhez belépés szükséges az alábbi gombok egyikével: