optimizer.hu - Keresőmarketing (SEO, PPC)

A Google találati lista átalakulása

46 megosztás
2016. február 24., szerda

2016. február 23-án itthon is átalakult a desktopos Google eredményoldal, három helyett mostantól négy találat jelenik meg a felső pozícióban és eltűntek a jobb oldali hirdetések. A változás egyelőre a piaci szempontból értékes, a Google által commercial query-knek nevezett keresési kifejezések esetében tapasztalható. Ilyenek például a hitelkártya igénylés, a repülőjegy foglalás, vagy akár a laptop vásárlás.

A Google találati lista átalakulása

Ezt az új elrendezést a Google már régóta tesztelte, így számos felhasználó találkozhatott már vele az elmúlt évek során. A kereső célja (a bevételnövelésen túl) a felhasználói élmény javítása a tranzakciós jellegű kereséseknél. Az új elrendezés relevánsabb találati listát, a hirdetőknek pedig jobb teljesítményt fog eredményezni. A jövőben természetesen még további változtatások is várhatók. A bővített felső hirdetéseket előbb-utóbb minden felhasználói keresési kifejezésre kiterjeszthetik.

Változás a Google hirdetések eloszlásában

A jobb oldali hirdetéssáv megszűnésével a hirdetők a felső négy pozícióban jóval nagyobb versenyre számíthatnak. Relevánsabb, jobb minőségű hirdetéssel és általában magasabb licittel lehet bekerülni a top 4 hirdetés közé. Azoknak az AdWords hirdetőknek, akik nem akarnak kiszorulni a hajtás feletti területről és az organikus találatok alatti alsó 3 pozícióba kerülni, hatékonyabb hirdetéseket kell készíteniük.

4 top hirdetés a Google találati listán

A változás azt is jelenti, hogy a korábbi oldalankénti maximum 13 db lehetséges hirdetés megjelenés helyett mostantól csupán 6-7 hely áll csak rendelkezésre. Gyakorlatilag így ugyanannyi hirdetőre feleannyi hely jut, mint korábban. A verseny mindenhol nagyobb lesz, nehezebb lesz megjelenni a Top 4 fizetett pozícióban, hiszen a kattintási árak emelkedni fognak.

Mi várható az átalakítás hatására?

A megemelkedett költségek miatt lesznek akik nem fogják tudni felvenni a kesztyűt és nem lesz számukra megtérülő az AdWords-ben hirdetni. Mivel a felső négy helyezést leszámítva az organikus találatok meg fogják előzni a fizetett hirdetéseket, ezért a SEO jelentősége tovább növekedhet.

Aki nem maga kezeli a hirdetéseit, de szeretné növelni a szimbiózist az online marketing költéseiben, annak érdemes lehet teljes digitális megoldást nyújtó ügynökséget megbízni a PPC kampánykezeléssel, a keresőoptimalizálással és az online médiavásárlással.

Kiéleződő küzdelem a keresőhirdetések között

  • Sokkal fontosabbá válik a minőségi mobil jelenlét, itt ugyanis olcsóbbak a kattintások és folyamatosan növekszik a mobil forgalom.
  • A márkaismertség erősítő kampányokra célszerűbb több pénzt allokálni (display megjelenések, GDN, egyéb média megjelenések).
  • Programmatic Buying eszközök használata még inkább javasolttá válik a performance célok elérése érdekében.
  • Célszerű több figyelmet fordítani a videós megjelenésekre, valamint erősíteni egyéb PPC eszközök használatát (pl. Facebook, Etarget).
  • A keresőhirdetésekkel párhuzamosan a keresőoptimalizálásra is érdemes hangsúlyt fektetni, hiszen a céloldallal kapcsolatos élmény és relevancia is beleszámít az AdWords minőségi mutatóba.
Tetszett a poszt? Megosztás egy kattintással!

Új hozzászólás

A hozzászólás beküldéséhez belépés szükséges az alábbi gombok egyikével: